Sunday, September 23, 2007

Sura miner och salt salami

Veckans plus och minus:

Plus: Killen i charken på Hemköp Torkel Knutssonsgatan, som utan problem tillmötesgår mitt önskemål om tunna skivor pepparsalami. Han fattar vad JAG menar med tunna!!! Snyggt och ordentligt lägger han upp salamin, kollar av att jag är nöjd - allting med ett leende. Dessutom bjuder han på en historia om hur han som 8-årig pojke brukade inhandla salami för sin veckopeng!

Minus: Kassörskan på biografen Saga som suckar och stönar när min väninna vill kolla saldot på sina presentkort. En lördag, mitt på dagen och bara ett fåtal i kö (flera luckor är dessutom öppna). Min väninna är lugn och trevlig inför den dåliga servicen; trots hennes lugn eskalerar kassörskans irritation. Frågar om hon har båttom, kassörskan säger surt "Nej, det har jag inte!" och river nästa kort genom läsaren.

No comments: